Aiapidaja

Selle aiapidamisega on nii, et annad sõrme, võtab käe. Mul igatahes küll. Pole üldse kaugel need ajad, kus paljas mõte peenardest ja sellega kaasnevast ajas pehmelt öeldes öökima. Sest nagu enamik lapsi, möllasin suviti TPL-is (töö- ja puhkelaagris – esimest oli ohtralt, teist lapse jaoks vähevõitu), rohisin peete, pühkisin Kuressaare (tol ajal oli Kingissepa) tänavaid jne. Igatahes, olin üsna kindel, et rohenäppu minust ei saa iial.
Aga vaat, iial ära ütle iial.
Kohe laekub me õuele 30 tonni mulda. Mille herr isakaru saab kasvuhoonesse vedada. Jehuu, pean hõiskama, et mu pingutused on kandnud vilja (verbaalsed pingutused, et isakaru läeks ja hangiks ehituspoest kasvuhoone, keeraks paika umbes triljon kruvi ja nikerdaks kasvuhoone valmis) – meil on nüid väganunnu soe taimekasvumaja. 18 ruutmeetrit. Kui ma õigesti mäletan.
Ja siis, kui muld veetud, saan eile Sänna laadalt soetatud üheksa tomatitaime maha istutada ja kolm kurki kah. Ühegi sordi nimi mul meelde ei jäänud (peale Apelsini, mis pidi olema toredalt kollane magusapoolne tomat). 12 lillkapsast ostsin ka. Mõnikümmend astert ja petuuniat ja lobeeliat ja erinevaid salateid. Lilled istutasin eile õhtul amplitesse ära, panin katteloori pärast peale, no igaks petteks, et tuul liiga neile ei teeks.

Peenramaast on suurem osa kaevatud. Ja see kaevamine on üks mõnus töö! Kärutan Kirksi magama, tema tõmbab seni tamme varjus und, kuniks ma aias möllan.
Maasikad on kah rohitud. Vaarikatega peab miskit ette võtma, nende manu on tekkinud tigudekolooniad. Peaks teod vist ära korjama ja kuskile kaugemale transportima. Kuigi ma ei tea, kas nad üldse kujutavad miskit ohtu vaarikatele.

Õunapuud said ka juba jupp aega tagasi lõigatud. Googeldasin netis, leidsin sealt suisa videoõpetuse. Muidugi jõudsin umbes sada korda puielõikuse ajal kurjustada: proovi sa saagida jämedat oksa käsisaega kuskil maa ja taeva vahel kõõludes! Aga hakkama sain! Nüüd ajavad puud juba lehti ja näevad peris kabedad välja.

Jah, peab vist tekitama uue rubriigi blogisse: rohenäpujutud 😀

Tähendan ka üles, et supelushooaeg on avatud: me kuuene mees möllas eile tiigis. Ülimõnus olevat olnud.

8 kommentaari

  1. Hei, kus sa mulda said? Minu kasvuhoone tahab ka:)

    Vasta

    • Posted by mugulad on 16. mai 2010 at 11:59 e.l.

      Üks tore mees karjäärist tõi. Hirrrrmus suure autoga, mis loomulikult jäi meile õuele kinni ja lõbusad mitu tundi kaevati teda siit välja:) Juba tekkis õrn lootus, et saame auto kauba peale, no et kuniks välja kuivab maa seest, a noh, niihästi ei läind:P
      Kusjuures, täna selgus, et lehes oli kah mullamüügikuulutus, et Võrus müüvad (sõelutud ja tonn maksis 50 kr vist, kui mu mälu mind ei peta), a mis asja kulukaks teeb, on transport – siuksel suurel purakal on 15 kr kilomeeter.

      Vasta

  2. Posted by Terje on 16. mai 2010 at 1:54 p.l.

    Teod kujutavad ohtu kõigele rohelisele. Kui enam mitte midagi ei ole, siis nad söövad sedagi.
    Kaugemale viimise asemel tuleb teha julm tapatalgu, muidu nad hakkavad seal mujal mõnusalt koos olles veel paljunema ka

    Vasta

    • Posted by mugulad on 16. mai 2010 at 2:45 p.l.

      Eh, seda ma ei teadnudki! Avastasin maasikatest kah need tegelased ja tikripõõsas turnis neid rõemsalt hulgim. Konsulteerisin proua emaga vahepeal ja tundub, et tigudikest saab kanade kõhutäide – korjan kokku ja kallan proua ema aeda laiali, siis kanadel kah põnevam:P))) (nojah, see oli nüüd nali, see kallamise osa).

      Vasta

  3. Posted by Iti on 17. mai 2010 at 7:03 e.l.

    või võtad muskuspardid – need ka teevad puhta vuugi tigudest ja on väga atraktiivsed sealjuures.

    Vägha virk aiapidaja! Kohe nii hulga tööd on teil ära tehtud!

    Palju kapsataimed Sännas maksid?

    Evelyn aga sa mine otsi Sangaste Silva Agrostspets tomatitele mõeldud kasvuturvast, seal pidi tomativäetis korraga sees olema. Mul Puka kooliõde väga kiidab ja ta töökaaslased sugulased SilvaAgrost toovad mulla kasvumajadesse.

    Vasta

    • Posted by mugulad on 17. mai 2010 at 10:01 e.l.

      Iti, pardid on toredad, a ma tahaks rohkem kanu:)! Praegu pole mul neile korralikku majakest, a millaski saab see ka olema ja vaat siis tulevad kanad! Meil on proua emaga kaup koos, tal on eriti lahedad karvaste jalgadega tublid munejad (brama-tõugu, no vägaväga nunnud kanad on!) – lubas mulle inkubaatoris välja haududa portsu kanu. Neil esimesed oma hautud kanad juba kasvamas, a mul pole praegu neid kuhugi majutada.

      Kapsas oli mu mäletamist mööda 2 kr tükk.

      Vasta

  4. Posted by Iti on 17. mai 2010 at 10:40 e.l.

    teadmis, kui sa võtad siia äkki ma kah võta. Mul plats on kanakestele olemas vaid aedik puudub. Mõtlesin rohelist aiavõrku osta näiteks ja laudaga ühendada. Grethe ja kui kana sis ikka kikka kah eksole! Kuule aga kas ma sinu proua ema käest 5 karvaste jalgadega kanapoega saaksin osta? Meil küla pääl pole kellegil nii uhkeid kanu!

    Vasta

    • Posted by mugulad on 17. mai 2010 at 12:11 p.l.

      Muidugi kikas ka, ta on veel eriti uhke! Proua ema ei jõua ära kiita, KUI lahedad tegelased nende Lordi ja Julius on: pole kurjad, hoiavad oma prouasid nigut silmateri ja pealeselle näevad väga uhked välja! Ma kanainfo saadan sulle meiliga, kui proua ema telefonile ükskord vastab, tundub, et neil on praegu kitselüpsiaeg:P

      Vasta

Lisa kommentaar